Monday, January 2, 2012

Teringin Nak Makan macam-Macam Pulak...

Assalamualaikum...

Hye jiran-jiran Gadis..
Gadis menaip entry ni sambil tengok citer Slumdog Millionaire kat Tv3 ni..
mmg best la citer ni...
mulut pun tgh mengunyah jugak ni..
hihihihi...

opsss...sebelum tu Selamat Tahun Baru..
smlm 01.01.2012 tarikh genap setahun Gadis bertunang..
tapi dh kahwin pun dh ni..
celebrate wedding anniversary je nnti...=)

Sejak 2 menjak ni..
tekak Gadis ni semacam jek..
macam-macam teringin nak makan...
hari tu teringin sgt nak mkn kueh tiaw yang mak Gadis masak..
tapi apakan daya...mak Gadis jauh nun kat jbee sane..
mcm mane nak masakan..
kalau dekat senang la citer..huhuhu...

tapi Alhamdullillah rezeki tu ade...
husben Gadis bawak pegi pasar malam belikan kueh tiaw...
tapi x sama rasenyer macam mak Gadis masak..
xperla janji tekak ni terasa jugak kueh tiaw tu..
hihihi..
skali besoknyer jiran Gadis bagi kueh tiaw ...
macam tau-tau je yang Gadis nak makan..
Gadis pun apa lagi kan..
makan sampai habis...
tapi x same jugak..
kihkihkih...

masa pegi pasar malam husben Gadis tau Gadis suka makan jagung..
jadi husben belikan jagung kelapa..
Gadis pun x pernah try...
ni la 1st time..
tapi mmg sedap la...

nampak macam sedap kan...?
memang sedap..
gadis suke sgt2...
^_^

dah selesai dapat makan kueh tiaw...
teringin nak makan laksa penang plak..
aduhhh...
macam-macam...hihihi...
nak buat macam mane...
memang teringin sangat nak makan..
last-last husben Gadis belikan bahan-bahan nyer...
then Gadis masak sendiri...
makan sampai puas..
hihihih...

dah siap masak tadi ...
Gadis balas balik mangkuk jiran ...
sbb dier dh bagi Gadis kueh tiaw..
Gadis pulang balik Laksa Penang..
hihihi...



memang  banyak Gadis makan...
asyik berulang ke dapur je ni mkn laksa...
hihihi..
tapi kene tgglkan skit utk husben Gadis..
tunggu dier balik n makan same-same...
n tanyer komen husben...
^_^

baru je kejap ni jiran Gadis bagi bubur durian...
Gadis memang teringin sangat nak makan pulut durian..
dapat makan bubur durian pun ok la..
pulut x de...=)
sedap jugak..
nyummyyy...

sedapnyerrr...

p/s : husben Gadis cakap ni mengidam ngade-ngade ni...=)

13 comments:

C i k P i p i T e m b a m said...

entah2 anda pregnant ? haha.. better buat checkup... :p

mrs irmidrza to be said...

wahhh..terliurnya tengok laksa tuh..sedapnya...

nini said...

wow da kawen...congratz.....

maszull said...

assalamualaikum along...wah sedapnya laksa tu mcm2 dpt makan kan...:)

WaTy said...

amboi gambar makanan close up~~ sedap nye~~

aTy _faRed~ said...

waahhh..macam2 mengidam nyer nih..:) jagung kelape tu macam menarik..tak pernah jumpe n tak pernah rase pon..!! mane nak carik ek selain kat johor..jauh tu..huhu..:)

Gadis said...

@aTy _faRed~

tau x per...
tekak ni asyk nk mkn mcm2 je...

mmg sedap..
kat bukit sentosa ada..pasar mlm..=)

Gadis said...

@WaTy

selera x?hihihi

mmg sedap..

Gadis said...

@maszull

waalaikumussalam...

hihihi..
1st time msk laksa sendiri...

Gadis said...

@nini

mekasih yerr...=)

Gadis said...

@C i k P i p i T e m b a m

x tau la..
rasenyer x kot...takut nk pegi cek...=)

Arizakiah said...

jalan-jalan dan terpikat dengan rumah ini....salam ziarah

Nurul Husna Abidin said...

Nampak cam sedap je jagung kelapa tue...nak jgk!!! hehe