Thursday, November 1, 2012

Resepi Aiskrim Goreng

Assalamualaikum..

Pagi-pagi Gadis dh post entry pasal aiskrim..
mmg sedap..
tapi Gadis tak makan aiskrim sangat lagi..
masih berpantang makan..

Maaf pada Husna & Mrs Yana sbb lambat sangat bagi resepi...
Gadis pun tiru google je..hihihi..
tapi ape salahnye kalau nk berkongsi kan..

 mula-mula letak apa-apa perisa aiskrim yang kamu suka..

 bila dah letak aiskrim, letak 1 lagi roti atas nyer..
macam nak buat berger...

 ambik apa-apa cawan untuk takupkan antara aiskrim dan roti tu..

 lepas dah takupkan..
buang lebihan roti yang kat tepi tu..
ambil yang tengah-tengah jek..
jadi mcm pau..

 dah sedia untuk digoreng..
tapi sebelum goreng sejuk beku kan dulu dalam peti ais dalam masa 2 jam..
biar sampai aiskrim tu betul-betul keras masa nak goreng..

 panaskan minyak & goreng..
taa daa..dah siap digoreng...

mcm ni la rupenyer bila nak dimakan..
memang sedap..
nyummy...
^_^

k laaa..
see u olls next entry..


p/s : Rasa mcm nak buat kek pulak...sedappp..esok Darwisy genap 2 bulan...

13 comments:

S.n.Fariza said...

yummy..
sedapnya :))

Mila Ahmad said...

mengoda betul la..

Nurul Husna said...

Sedap ni Gadis...lg simple dr husna punya...husna punya leceh sket..waa...pasni nak buat kek lak yer? jgn lupa resipi yer :)

Hana Soffelia said...

dapnya. wanna try. bese beli je kat kdai.

iedchan said...

selalu baca resipe..ehehe..buatnye tak penah..hehe

Lelaki Ini said...

wah..
sedpanya!
eh jap, berapa lama temph menggoreng?

Gadis said...

@Lelaki Ini

mmg sdp...
x lama tempohnyer..agak dh kuning dh boleh angkat..sekejap je bila msk...

Gadis said...

@iedchan

tu yg nk kene try tu...hihihi

Gadis said...

@Hana Soffelia

kat kedai punyer mesti lagi sedap kan...nyumnyum...=)

Gadis said...

@Nurul Husna

xper..leh try nnti yer..hihih..
insyallah husna..=)

Gadis said...

@Mila Ahmad

jom try buat...=)

Gadis said...

@S.n.Fariza

mmg sedap bngt...=)

maszull said...

assalamualaikum along ...wah sedapnya nak nakkkk...;)