Thursday, September 12, 2019

Kisah Ikan Cencaru @ Ikan Jacket

Assalamualaikum

Bila seronok dok siang ikan cencaru ni kat dapur teringat kata kata kakak ipar Uyui & mak mertua Uyui


Mr Macho pernah cakap dengan diorang yang kalau nak cari calon isteri nak cari yang pandai tarik kulit ikan cencaru

Alah alah alah
Mamat sorang ni kan
Tak padan nak pilih juga
tapi pelik beno rasanya

Mr Macho bukan peminat ikan cencaru pun
asal ada lauk dia bedal ke makan

Ngade ngade je waktu kot 


Patutla masak time bercinta dulu 
Uyui pernah siang ikan cencaru depan dia
dia tanya'' boleh tarik ke jacket ikan cencaru tu?''

''Boleh aje kalau nak tarik''
Mr Macho waktu hanya sekadar tengok je
tak de pulak kata apa apa
ecececehhhh...

Rupanya nak tengok Uyui boleh buat ke tak
See the hand lahhh
hahahha

Tapi dah kawin bila nak beli ikan cencaru tu rasa nak makan 
tapi paling malas la nak tarik jacket nya tu..
hihihihi

Tekak nak makan punya pasal
Sanggup Uyui tarik juga

Masak asam pedas letak tomato @ bendi memang 
SUPERB !!!

No comments: