Friday, September 20, 2019

Resepi Pancake

Assalamualaikum

Salam Jumaat
Hari ni Ain nak sharekan resepi Pancake

Permintaan anak anak ni memang payah sikit nak tolak

Mama nya tak tau buat pun boleh jadi gigih nak membuatkan

Sibuk suruh Uyui buatkan pancake untuk sarapan

Resepi Uyui google je
Terjumpa di sini


Bahan bahan nya

1 biji telur
 1 cawan tepung gandum
1 cawan susu fresh milk
 1 sudu kecil tepun penaik
2 sudu besar minyak jagung
 1 sudu besar gula pasir



Cara caranya

Masukkan semua bahan dalam 1 bekas

Gaul sehingga sebati & takde ketul ketul tepung lagi

Pastu korang guna la senduk ke sudip ke janji sampai jadi bulat

Bila tengok biji biji dah timbul timbul kat permukaan pancake tu
Korang terbalik kan je

Yang penting kena guna kuali non stick ya

Yeayyy..
Dah jadi..
Dah macam doryaki doraemon

Dah siap boleh la nak letak strawberry ke
Ikut suka masing masing
Darwisy suka gula lebah & butter kat atas tu

Wajah gembira bila dapat makan
Seronok katanya

Tak kisah la nak janji awak happy

❤️❤️❤️❤️❤️

No comments: