Friday, August 5, 2011

Selesaikan persamaan ni...^_^

Alhamdullillah...
hari ni kiter dh masuk ramadhan yang ke 5..

semua masih dalam keadaan sedia kala..
Alhamdullillah...

tgk tajuk entri Gadis je mesti ader yang dh tau..
mcm penah dgr ayat ni..
kalau mane yang igt ayat mcm ni..
mase nak jawab exam PMR or SPM dulu..
femes tol ayat ni dalam kertas soalan matematik atau matematik tambahan..
mmg best jawab kertas matematik dulu..
Gadis suke
hihihi..

bukan nak citer pasal soalan yang dlm kertas matematik tu..
tapi soalan nyer mcm soalan matematik
tapi jawapannyer lain dari jawpan yang sebenar..

tunang Gadis bagi soalan ni pada Gadis..
dah lame dh sbnrnyer..
tapi xper..
kiter kongsi-kongsi yer..

nak tau ape soalannyer..
jommmm......


2ue = 1+(5v + u)(2e + 1) - 5v

Jawapannyer adalah :

Cube buat dulu yer..
Gadis dah buat n dh tau jawapannyer..
Jiran-jiran selesaikan dulu then bgtau ape jawapan nyer yer...

Selamat Menyelesaikan Persamaan ..!!!


9 comments:

cik anis said...

jawapan: i love u

hehe..lama x buat equation camni.. ;)

Gadis said...

@cik anis

wahh..
tahniah...

mmg pun..sesekali buat equation ni mmg best..^_^

Sfarlina said...

i xleh tgk persamaan ni..haha..nk kena calculate gak..

2eu = 1 + 10ve + 5v + 2ue + u -5V

0 = 1 + love + 5v + 2e + u - 5v - 2eu

= 1 + love + u

Wakaka.. giannnn nak mengiraaa :P

Gadis said...

@Sfarlina

hihihi..

mmg best kan kalau bab mengira ni kan...

tahniah..
sbb sapat berjaya...!!!

eidA said...

Nk betolkan sikit..hee

0 = 1 + love + 5v + 2e(2eu) + u - 5v - 2eu

br leh cancel...
typing error kan..hee

btw suka r persamaan n..;)

zimie said...

tak sempat nak mengira, korang dah bagi jawapan.;p

btw comelnye equation ni!!(lama nye tak mengira matermatik.lama dah tinggalkan sekolah sebenarnya)hehe

Gadis said...

@eidA

same je..
^_^

best kan...=)

Gadis said...

@eidA

same je..
^_^

best kan...=)

Gadis said...

@zimie

xper2..
sbb jiran2 semua dh tolong kirakan..hihihi...

mekasih zimie...
mmg dh lame tgglkan sbnrnyer..bile dpt buat skrg ni rase seronok plak...^_^