Wednesday, August 1, 2012

Baru Nak Bengkak Kaki...

Assalamualaikum...

Salam Ramadhan yang ke-12..
Alhamdullillah...

hari ni je dah masuk bulan 8..
maknenyer ape?
maknenyer kene bersiap sedia untuk bersalin...
hihihi...
berdebor-debor jugak ni sebenarnyer..
tapi tu semua lumrah kehidupan sebagai seorang wanita..
mmg kene hadapinya..
semua tu menjadi indah nnti kan..
^_^

Gadis nak story pasal bengkak kaki ni haaa...
ader m2b yang awal-awal dah bengkak kaki...
tapi Gadis baru nak bengkak kaki..
memula ingat sekadar bengkak je..
bila dah alami sendiri..Ya Allah...tuhan je yang tahu betapa tak larat nyer Gadis...
semakin berat dan bisa kaki ni...
kalau nak berjalan tu sekejap jek..dah tak leh lama-lama lagi dah...
huuhu..
baru berangan nak belek-belek cari baju raya...
bila dah mcm gini nampak gayanyer konsepnyer terus bertukar..
Gadis guna konsep nampak ok dan berkenan terus beli jek...hihihi
dah tak larat lagi dah nak kesana kemari...
^_^


nampak bengkak tak kaki ni?
memula tak perasan, skali tengok kaki ni dah membengkak dah...
patutla sakit semacam jek...

mak Gadis kata kalau dah bengkak pastu surut bengkak maknenyer dah nak bersalin...
phheewwww...tu yg tiap-tiap hari dok tengok kaki jek...
hihihhi...

k la..
see u olls next entry..
^_^

p/s : Nak masak ape la hari ni agaknyer...huhuhu

22 comments:

pipoq said...

ni mesti kes kuat berjalan agaknya..

isteri sy pun masa mengandung dua2 anak pun dok bengkak kaki..

terutamanya bila terlebih berjalan atau berdiri lama..

minuman ais, makanan yang ada unsur angin, mandi air sejuk semua tu kena kurangkan..

p/s : masa ni la biasanya para suami dibuli..hehehe..

fifi tiez said...

sy so far xde bengkak..tapi badan ni rasa berat sangat..sakit ke bengkak tu?isk..

aTy _faRed~ said...

betul..kalau bengkak kaki memang dah tak larat nak jalan..rase bise kan...akak dulu..umah akak kan ade tangge...kalau dah bengkak tu akak soh laki akak jer dukung naik atas..huhu

Munnafendy said...

erk?? tak lama dh tu! bila due date?

Siti Nursyamimi said...

mimi aritu bengkak kjap pstu ltak mnyk yu yee dh ok blk..tu kira dkat nk brsalin ke?? rsau lah plak..hehe..
try ltak mnyk pns kat tapak kaki mlm2..insyaallah..

~ NANA ~ said...

i dulu bengkak kaki sampai kena beli selipar baru sbb dah x muat nak pakai..hehe
org ckp kalau 3 kali surut bengkak, mmg nk dekat bersalin tu :)

maszull said...

assalamualaikum along...yer la dah nampak bengkaknya tu...:)

cikpingu said...

bengkak ler 2.. insyaallah cpt.. heeee... :)bole?

Aeen said...

kite blm rase lg bengkak kaki....huhuhu..

CikNaa said...

ciknaa kaki bengkak tak surut2 tau. sampai lepas 3minggu dlm pantang baru kaki back to normal :)

ctmah said...

yeke?so far Alhamdulillah.kaki tangan langsung tak bengkak w/pun dah masuk 37weeks :)

Gadis said...

@ctmah

wah ...seronoknyer...=)

Gadis said...

@CikNaa

tengok orang jugak kot cik naa..
MIL dulu pun ckp dier lepas bersalin baru bengkak kaki...huhuhu

Gadis said...

@Aeen

sakit kalau dah bengkak kaki ni..huhu

Gadis said...

@cikpingu

ape yang cepat tu sis?
hihihi

Gadis said...

@~ NANA ~

owhh ye ke nana..
wahh...risau jugak ni..
berdegup2 jantung..hihihi

Gadis said...

@maszull

waalaikumussalam...
mmg dah nampak bengkak pun ni..

Gadis said...

@Siti Nursyamimi

owhh ye ke..
nnti gadis nak letak jugak la minyak tu...
bagi reda skit sakit kaki ni...

Gadis said...

@Munnafendy

Insyaallah mmg dah x lame lagi dah ni..
15.09 due date..hihi

Gadis said...

@aTy _faRed~

wahhh...sweet nyer akk..
siap dokong...hihihih

Gadis said...

@fifi tiez

maybe lain ibu ngandung lain keadaannyer kot...hhihi

Gadis said...

@pipoq

owhh ye ker..
thanks for the info yer...
^_^